W celu instalacji oprogramowania Duplicati należy:
Rys. 1. Pobieranie Duplicati
2. Następnie na dole ekranu pobrać klienta odpowiedniego dla wersji używanego systemu operacyjnego.
Rys. 2. Pobieranie Duplicati
3. Uruchomić pobrany plik w celu rozpoczęcia instalacji.
Po instalacji i uruchomieniu oprogramowania Duplicati pokaże się główne menu programu w przeglądarce internetowej.
1. W celu utworzenia zadania nowej kopii zapasowej wybieramy "Dodaj kopię".
Rys. 3. Duplicati menu główne
2. Następnie wybieramy "Skonfiguruj nową kopię".
3. W oknie ogólne ustawiania kopii możemy wybrać nazwę, opis i szyfrowanie naszej kopii
Rys. 5. Ogólne ustawiania kopii
4. Następnie wybieramy miejsce docelowe kopii
Rys. 6. Lokalizacja docelowa
4a. Konfiguracja kopii za pomocą S3 minio
4b. Konfiguracja kopii za pomocą SSH
Trzeba wygenerować klucz starego formatu:
ssh-keygen -m PEM -t rsa -b 4096
5. Wybieramy dane źródłowe kopii
6. Ustalamy harmonogram
7. Dostosowujemy opcje ogólne i zaawansowane
Rys. 11. Opcje ogólne i zaawansowane
1. W celu zaimportowania ustawień kopii zapasowej wybieramy "Dodaj kopię".
2. Następnie wybieramy "Zaimportuj z pliku".
Rys. 12. Import ustawień kopii
3. Wybieramy plik z konfiguracją i wpisujemy ewentualne hasło. Następnie program przeniesie nas do menu dodawania nowej kopii tyle że z ustawianiami zapisanymi wcześniej z importowanego pliku.
Rys. 13. Import ustawień kopii
1. Aby wyeksportować ustawienia kopii zapasowej należy wybrać opcję "Domowa", następnie daną kopię i w zakładce "Konfiguracja" wybrać opcję "Export".
Rys. 14. Eksport ustawień kopii
2. Możemy jeszcze zaszyfrować plik z konfiguracją kopii zapasowej.
3. Następnie wybieramy opcję "Eksport"
Rys. 15. Eksport ustawień kopii
Problemy i błędy należy zgłaszać na adres kdm@wcss.pl.